Select Page

دلائل معامله در فارکس

 

 

  • نقدینگی

فارکس دربرگیرندۀ حجم فوق العاده فراوانی پول است که یک آزادی بی حد و حصر برای باز کردن و بستن معاملات در قیمت های جاری بازار را ارائه می دهد. نقدینگی بالا جذاب ترین بخش فارکس برای همۀ معامله گران است چراکه چنین قابلیتی این امکان را ایجاد می کند که بتوان با هر حجمی وارد بازار و از آن خارج شد.

 

  • فوریت

 

از آنجائیکه فارکس از یک الگوی کاری ۲۴ ساعته پیروی می کند لذا برخلاف دیگر بازارها در فارکس معامله گران نیازی ندارند برای واکنش به یک رویداد منتظر بمانند.

 

  • در دسترس بودن

در فارکس امکان معاملۀ ۲۴ ساعته بدون توجه به موقعیت جغرافیایی وجود دارد بطوریکه شما فقط باید کامپیوتری متصل به اینترنت در اختیار داشته باشید. حتی می توانید از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر جیبی یا PDA نیز استفاده نمایید.

 

  • مدریت منعطف روند معامله

هر معامله گر می تواند بنا بر نیازهای خود یک معامله را در زمانی از پیش تعیین شده باز کند که امکان مدیریت روند معامله را ایجاد می کند.

 

  • هزینه

بطور سنتی معاملات فارکس بدون هیچ کارمزدی انجام می شوند و برای باز کردن هر معامله تفاوت (اسپرد) قیمت Bid/Ask بطور طبیعی محاسبه می شود.

 

  • ضمانت قیمت انجام معامله

فارکس بر خلاف معامله در بازار آتی و دیگر سرمایه گذاری های ارز اجرای دستورهای معاملاتی در قیمت جاری بازار را بدون در نظر گرفتن حجم معامله ضمانت می کند.

 

  • روند بازار

نوسانات ارز دارای یک جهت کلی معین است کهدر دوره های زمانی کوتاه مدت قابل رویت می باشد. هر ارزی دارای نوسانات مختص به خود است که پیش بینی در فارکس را ممکن می سازد.

 

  • اندازه مارجین

اهرم (“شانۀ اعتباری”) در بازار فارکس توسط توافقی که بین مشتری و بانک (شرکت کارگزاری) منعقد می شود تعیین می گردد و دسترسی مشتری به بازار را مشخص می کند (که معمولاً ۱:۱۰۰ است). مارجین بخشی از سپرده است که به ازای باز کردن معامله در حساب معاملاتی مشتری “مسدود” می شود. مارجین به اهرم و حجم معامله بستگی دارد. به عنوان مثال شما می توانید معامله ای با حجم ۱۰۰,۰۰۰ دلار انجام دهید در حالیکه موجودی حساب فقط ۱% از حجم معامله یعنی ۱۰۰۰ دلار است. استفاده از چنین اهرم بزرگی به همراه نوسانات شدید نرخ های ارز باعث شده است که فارکس بسیار پرسود باشد (از طرف دیگر می تواند دارای ریسک بالایی باشد). اما در هر صورت مکانیزم تنظیم اهرم و مارجین کاملاً در اختیار شخص معامله گر قرار دارد.

 

 

ساعات بازار فارکس :

 

 

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس