Select Page

مزایای کار در بازار فارکس

مزایای بازار فارکس

 

  • مزایای فارکس

 

۱۰ مزیتی که بازار فارکس را از سایر بازارهای مالی مطرح  دنیا متمایز می کند به شرح زیر شمرده می شوند:

 

  • بزرگی و ساعات کار

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با حجم ۵،۰۰۰ میلیارد دلار تراکنش در روز می باشد و این یعنی تقریبا”۳۰ برابر بزرگترین بازار مالی حال حاضر دنیا که بازار بورس نیویورک است. در بازار فارکس می توان به طور۲۴ ساعته، ۵ روز در هفته، در تمام نقاط دنیا و تنها با یک گوشی موبایل یا لپ تاپ و دسترسی به اینترنت ، به انجام معامله پرداخت.

  • غیر متمرکز بودن بازار

غیر متمرکز بودن بازار فارکس به این معنی است که هیچ کس مدعی مالکیت و مدیریت این بازار نیست  و همه اقشار، شرکتها، بانک ها و… می توانند با اتصال آنلاین به شبکه ی این بازار، البته با سطوح دسترسی متفاوت، در این بازاربه معامله بپردازند.

  • نقد شوندگی سریع

بازارفارکس دربرگیرندۀ حجم فوق العاده فراوانی پول است که  این موضوع، یک آزادی بی حد و حصر برای ورود بع معامله و خروج از آن در قیمت های جاری و حتی آتی  بازار، ارائه می دهد. نقدینگی بالا، جذاب ترین بخش فارکس برای همۀ معامله گران است چراکه چنین قابلیتی این امکان را ایجاد می کند که بتوان با هر حجمی از نقدینگی، وارد بازار شده و از آن خارج شد، بدون اینکه قرار باشد مانند سایر بازارهای مالی در صف انتظار خرید یا فروش بمانیم.

  • فوریت

از آنجائیکه بازارفارکس از یک الگوی کاری ۲۴ ساعته پیروی می کند، لذا برخلاف دیگر بازارها، در این بازار، معامله گران نیازی ندارند برای واکنش به یک رویداد، منتظر بمانند.

  • در دسترس بودن

در بازارفارکس امکان معاملۀ ۲۴ ساعته بدون توجه به موقعیت جغرافیایی وجود دارد بطوریکه شما فقط باید کامپیوتری متصل به اینترنت در اختیار داشته باشید و یا حتی می توانید از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر جیبی و یا PDA نیز برای انجام معامله در این بازاراستفاده نمائید.

  • تنوع دستورات معاملاتی

هر معامله گر در بازار فارکس می تواند بنا بر نیازهای خود دستورات متعدد و متنوع معاملاتی را در زمان حال برای آینده بازار بدهد که این کار امکان مدیریت روند معامله را ایجاد می کند، به این معنی که معامله گر می تواند تعیین کند که چنانچه قیمت یک جفت ارز به حد مشخصی رسید یک معامله فروش یا خرید، باز گردد و برای آن معامله، از همان ابتدا حد ضرر و سود قرار دهد.

  • هزینه

بر عکس سایر بازار های مالی دنیا،  معاملات فارکس، با کمترین کارمزد ممکن و در برخی موارد حتی بدون هیچ کارمزدی انجام می شوند و برای انجام هر معامله، تنها تفاوت قیمت خرید و فروش محاسبه و اخذ می گردد.

  • ضمانت قیمت انجام معامله

بازارفارکس بر خلاف معامله در بازار آتی و دیگر بازار های مالی دنیا، اجرای دستورات معاملاتی در قیمت جاری و آتی بازار را بدون در نظر گرفتن حجم معامله و بدون نیاز به انتظار در صف معامله (در سایر بازارهای مالی برای خرید و فروش یک دارائی می بایست عرضه و تقاضا به میزان کافی  وجود داشته باشد و اگر اینطور نباشد، معامله گر باید در صف فروش یا خرید انتظار بکشد) ضمانت می کند.

  • کسب سود از هر شکل بازار

فارکس این امکان را به معامله گران می دهد تا بتوانند در هر شکل از بازار، چه بازار صعودی و چه بازار نزولی، سود کسب کنند و برای رسیدن به این مهم، تنها می بایست روند آینده بازار را بر مبنی دانش کسب شده از مطالعه روش های پیش بینی بازار، درست پیش بینی کنیم.

  • اهرم

اهرم در بازار فارکس توسط توافقی که بین مشتری و کارگزار منعقد می شود تعیین می گردد و دسترسی مشتری به بازار را مشخص می کند (که معمولاً ۱:۱۰۰ تا ۱:۵۰۰ است ) و این قابلیت را به معامله گر می دهد که بتواند ۱۰۰ تا ۵۰۰ برابر موجودی واقعی خود معامله انجام دهد.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس