Select Page

شاخص تمایل مشتریان گروه IG

شاخص تمایل مشتریان گروه IG

مقدمه

یکی از روش های پیش بینی آینده حرکات نمودار قیمت، روش دنبال کردن تمایلات مشتریان گروه IG است به این معنی که با توجه به عملکرد و پیش بینی مشتریان منتخب گروه IG، تشخیص دهیم بازار با احتمال زیاد قرار است به چه سمتی حرکت نماید.

تعریف

در کنار انجام تحلیل های تکنیکی و بنیادی و همچنین روشهای تلفیقی و دنبال کردن معامله گران اصلی بازار که البته عمدتا” شاخص های تاخیری می باشند، روش دنبال کردن داده های مشتریان گروه IG با توجه به تشخیص نسبتا”درستی که از بازار و تغییرات آن دارند و البته به دلیل زنده بودن، مفید به نظر می آید. در این متن قصد داریم چگونگی استفاده ازاین روش را شرح دهیم.

مشتریان IG

IG Group Community یک گروه متشکل از تعداد زیادی مشتریان حرفه ای کارگزاری IG به عنوان یکی بزرگترین و قدیمی ترین کارگزاری های CFD دنیا می باشند که همه روزه با توجه به تغییرات بازار و تحلیل هائی که انجام
می دهند به انجام معامله پرداخته و کارگزاری مذکور نیز خالص معاملات آنها را در دو شکل خالص پوزیشنهای خرید (Long – Short) و خالص پوزیشنهای فروش (Short – Long) و همچنین خالص تعداد معامله گران پوزیشن های خرید و فروش، البته بر روی برخی از دارائی های قابل معامله در بازار فارکس به همگان ارائه می دهد که در سایت www.Dailyfx.com  در بخش Sentiment قابل رویت می باشد.

روش کار

یک نکته کلیدی در انجام معامله با دنبال کردن شاخص IG Client Sentiment آن است که بدانیم می بایست در خلاف آن به معامله بپردازیم به این معنی که زمانی که خالص تعداد مشتریان IG که دست به معاملات خرید می زنند افزایش می یابد ما وارد پوزیشن فروش شده و زمانی که خالص تعداد مشتریان IG که دست به معاملات فروش می زنند افزایش می یابد ما وارد پوزیشن خرید می شویم.

البته دلیل این موضوع آن است که معامله گران CFD و آتی به جهت نا پیدا نمودن حدود اشباع خرید فروش در بازار، در هنگام روند صعودی، وارد پوزیشن های فروش شده و در هنگام روند نزولی، وارد پوزیشن های خرید می شوند و لذا ورود به پوزیشنهای برعکس در کسب سود موثر خواهد بود.

سیگنال

در زیر، یک مثال از معاملات به این روش را توضیح داده ایم که با خواندن آن به درک بهتری از آنچه گفته شد خواهید رسید. به چارت زیر مربوط به جفت ارز EUR/GBP نگاه کنید:

در چارت فوق، تعداد مشتریان IG که از تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۷ وارد پوزیشن فروش شده اند (قسمت پائین چارت خط قرمز رنگ) رو به افزایش است و همانگونه که در چارت ملاحظه می گردد قیمت در همین زمان وارد یک روند صعودی شده است. چنانچه از زمانی که تعداد معامله گران فروش در حال بیشتر شدن نسبت به معامله گران خرید بوده است وارد پوزیشن خرید می شدیم، می توانستیم سودی معادل نزدیک به ۲۰۰ پیپ کسب نمائیم.

توجه!

این استراتژی و سایر استراتژی ها و سیگنالهای گفته شده در سایت، تنها یک پیشنهاد از طرف FXKAR.COM  بوده و این سایت هیچ گونه مسولیتی در قبال عواید و یا زیانهای ناشی از استفاده از آن را بر عهده ندارد. توصیه ما این است که برای آزمایش استراتژی ها از حساب واقعی استفاده نگردد.

 

 

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس