Select Page

الگوهای ادامه دهنده روند

با مشاهدۀ نموداری که در آن یک روند کاملاً مشخص وجود دارد می توانید محل هایی را تشخیص دهید که قیمت در آنها نوسانش را از دست داده و شکل های یکسانی را ایجاد کرده است. این شکل ها، الگوهای ممتد روند هستند که توسط اکثر معامله گران برای اخذ تصمیم مورد استفاده قرار می گیرد. الگوهای ممتد روند در زمان مکث در روندهای جاری بازار ایجاد می شود و نشان دهندۀ ادامۀ حرکت بجای برگشتش هستند. 
این شکل ها برخلاف مدل وارونگی روند اغلب در فواصل زمانی کوتاه تر ایجاد می شوند.

شما میتوانید الگوها را در یک صفحه اینجا مطالعه کنید..

مثلث نزولی

الگوی مثلث نزولی یک الگوی امتداد روند است که معمولاً در یک روند نزولی شکل می گیرد و در حکم تائید کنندۀ جهت موجود است.

مثلث صعودی

مثلث صعودی یک الگوی امتداد روند است که معمولاً در یک روند صعودی شکل می گیرد و در حکم تائید کنندۀ جهت موجود است.

مستطیل صعودی

الگوی قیمتی مستطیل، تائید کنندۀ روند است. مستطیل صعودی معمولاً در یک روند صعودی شکل می گیرد و پس از ظاهر شدن اش در نمودار، جهت روند تثبیت می شود.

مثلث متقارن

مثلث متقاوت یک الگوی امتداد روند است و هم در روندهای نزولی و هم در روندهای صعودی ایجاد می شود. اگر این مثلث در نمودار پدیدار شود، پس ظهورش جهت روند شکل می گیرد.

پرچم

شکل پرچم برای قیمت ها یک الگوی امتداد روند کوتاه مدت کوچک است که با پدیدار شدن اش نشان می دهد که جهت قبلی در آینده غالب می شود. شکل گیری این الگو در نمودار روزانه معمولاً یک و یا دو هفته بطول می انجامد.

مستطیل ریزشی

الگوی قیمتی مستطیل تائید کنندۀ روند است. مستطیل ریزشی معمولاً در یک کانال نزولی شکل می گیرد و پس از ظاهر شدن اش در نمودار، جهت روند تثبیت می شود.

گاوه

نمای گاوه (گُوِه) یک الگوی امتداد روند کوتاه مدت کوچک است که پس از پدیدار شدن نشان می دهد جهت قبلی در آینده غالب خواهد شد. شکل گیری این الگو در نمودار روزانه، یک و یا دو هفته به طول می انجامد.

پرچم سه گوش

نمای قیمتی پرچم سه گوش یک الگوی امتداد روند کوتاه مدت کوچک است که پس از پدیدار شدن نشان می دهد جهت قبلی در آینده غالب خواهد شد. شکل گیری این الگوی در نمودار روزانه، یک و یا دو هفته به طول می انجامد.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس