Select Page

نحوۀ محاسبۀ سود و زیان

سود و زیان مربوط به هر معامله بطور خودکار در پلت فرم محاسبه می شود. هرچند دانستن نحوۀ این محاسبه می تواند سودمند باشد. توجه به سه مورد در هنگام انجام محاسبه حائز اهمیت است: حجم معاملۀ باز شده، نرخ دارائی و جهت معامله (خرید/فروش).

محاسبۀ سود و زیان

فرض کنیم که نرخ جفت ارز USD/JPY برابر است با ۹۵.۶۲۰/۹۵.۶۵۰ و شما تصمیم دارید ۲۰۰,۰۰۰USD بخرید. معاملۀ شما در قیمت Ask برابر با ۹۵.۶۲۰ اجرا می شود.

۲۰۰,۰۰۰USD * 95.650 = 19,130,000JPY

به این ترتیب شما ۲۰۰,۰۰۰ USD خریده اید و ۱۹,۱۳۰,۰۰۰ JPY فروخته اید.

فرض می کنیم که نرخ جفت ارز USD/JPY به ۹۶.۴۰۰/۹۶.۴۳۰ تغییر می کند و تصمیم می گیرید ۲۰۰,۰۰۰USD بفروشید. معامله در قیمت Bid برابر با ۹۶.۴۰۰ اجرا می شود.

۲۰۰,۰۰۰USD * 96.400 = 19,280,000JPY

Forex Calculator: Bid and Ask

تفاوت بین قیمت های ابتدایی Ask و آخری Bid برابر است با ۷۵ پیپ (۷۵۰ در پلتفرم). به این ترتیب شما به ازای ۱۹,۱۳۰,۰۰۰JPY اقدام به خرید ۲۰۰,۰۰۰USD کرده اید و به ازای ۱۹,۲۸۰,۰۰۰JPY اقدام به فروش ۲۰۰,۰۰۰ USD کرده اید.

یک روش محاسبه ای دیگر نیز وجود دارد: ۱۹,۲۸۰,۰۰۰ – ۱۹,۱۳۰,۰۰۰= ۱۵۰,۰۰۰JPY

سپس می توانید این مبلغ را به USD حساب کنید.

۱۵۰,۰۰۰JPY/96.400 = 1556.01USD

یک روش محاسبه ای دیگر نیز وجود دارد. ۱ پیپ حجم در جفت ارز USD/JPY برابر است با ۰.۰۱ بنابراین ۲۰۰۰JPY در حجم ۲۰۰,۰۰۰ وجود دارد (۲۰۰,۰۰۰ * ۰.۰۱ = ۲۰۰۰JPY). از آنجائیکه اختلاف بین قیمت Ask اولی و قیمت Bid آخری برابر است با ۷۵ پیپ، در نتیجه این محاسبه را انجام می دهیم: ۷۵ * ۲۰۰۰ = ۱۵۰,۰۰۰JPY ؛ و ۱۵۰,۰۰۰JPY برابر است با ۱۵۵۶.۰۱USD

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس