Select Page

استراتژی معاملۀ نیروی حرکت

  • معاملۀ نیروی حرکت مبتنی است بر یافتن قوی ترین ابزار تجاری که همچنین احتمالاً می تواند بالاتر معامله شود و مبتنی است بر این مفهوم که روند موجود احتمالاً بجای برگشت، ادامه خواهد یافت.

    معامله گری که از این استراتژی پیروی می کند احتمالاً ارزی که روند صعودی نشان داده است را می خرد و ارزی که روند نزولی نشان داده است را می فروشد. بنابراین، برخلاف معامله گران محورهای روزانه که در کف می خرند و در اوج می فروشند، معامله گران نیروی حرکت در بالا می خرند و در بالاتر می فروشند.

    معامله گرانی که از این روش استفاده می کنند از اندیکاتورهای تکنیکی مختلفی استفاده می کنند همچون MACD، RSI، نوسانگر اندازه حرکت تا بتوانند حرکت قیمت ارز را تعیین کرده و دربارۀ اینکه چه معامله ای باز کنند تصمیم بگیرند. آنها همچنین به اخبار و حجم سنگین برای اتخاذ تصمیم های معاملاتی صحیح نیز توجه می کنند. معاملۀ نیروی حرکت نیازمند عضویت در خبرنامه های خبرگزاری ها و زیر نظر گرفتن هشدارهای قیمت برای ادامۀ کسب سود است.

    به گفتۀ تحلیل گر مالی مشهور، “لاری لایت”، استراتژی های نیروی حرکت می توانند به سرمایه گذاران کمک کنند به بازار ضربه بزنند و از برخوردها دوری کنند، به شرط آنکه با پیروی از روند که فقط برای سهامی که در حال رشد هستند تمرکز دارد همراهی ایجاد شده باشد.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس