Select Page

استراتژی معاملۀ روزانه فارکس

استراتژی معاملۀ روزانه، فعالیت خرید و فروش یک ابزار معاملاتی طی یک روز را ارائه می دهد که معنایش آن است که یک معامله گر روزانه نمی تواند هیچ معامله ای را طی شب نگه دارد.

استراتژی های معاملۀ روزانه عبارتند از اسکالپ، محوسازی، محورهای روزانه و معاملۀ نیروی حرکت. اگر بخواهید معاملۀ روزانه انجام دهید در آن صورت نمی توانید چندین معامله طی یک روز انجام دهید و باید همۀ معاملات بازار را پیش از بسته شدن بازار ببندید.

عامل مهمی که باید در معاملۀ روزانه به خاطر سپرده شود این است که هر چه بیشتر معاملات را باز نگه دارید خطر زیان تان بیشتر می شود. بسته به سبک معاملاتی که انتخاب می کنید، قیمت هدف تغییر می کند. در زیر، شما می توانید متداول ترین استراتژی های معاملۀ روزانه را فرابگیرید.

استراتژی محوسازی

 

این یک استراتژی معاملۀ روزانۀ معکوس است که برای معامله در خلاف جهت روند مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف دیگر انواع معامله که هدف اصلی پیروی از روند اصلی است، در معامۀ محو سازی معامله بر خلاف جهت روند اصلی باز می شود.

استراتژی اسکالپ فارکس

اسکالپ فارکس یک استراتژی معاملۀ روزانه است که مبتنی است بر معاملات سریع و کوتاه و برای کسب سود کلان از تغییرات کوچک قیمتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این نوع از معامله گران، اِسکالپِر می گویند که می توانند روزانه تا ۲۰۰ معامله هم انجام دهند با این اعتقاد که حرکت قیمتی کوچک را راحت تر از حرکات قیمتی بزرگ می توان دنبال کرد.

استراتژی معاملۀ نیروی حرکت

معامله گرانی که از این روش استفاده می کنند از اندیکاتورهای تکنیکی مختلفی استفاده می کنند همچون MACD، RSI، نوسانگر اندازه حرکت تا بتوانند حرکت قیمت ارز را تعیین کرده و دربارۀ اینکه چه معامله ای باز کنند تصمیم بگیرند. آنها همچنین به اخبار و حجم سنگین برای اتخاذ تصمیم 

استراتژی محورهای روزانه

 

هدف معاملۀ محور، کسب سود از نوسانات روزانۀ ارز است. نقطۀ محور اساساً به معنای نقطۀ چرخش می باشد و یک اندیکاتور تحلیل تکنیکی است که از محاسبۀ میانگین عددی اوج، کف و قیمت های بسته شدن جفت ارزها مشتق می شود.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس