Select Page

استراتژی اسکالپ فارکس

  • اسکالپ فارکس یک استراتژی معاملۀ روزانه است که مبتنی است بر معاملات سریع و کوتاه و برای کسب سود کلان از تغییرات کوچک قیمتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این نوع از معامله گران، اِسکالپِر می گویند که می توانند روزانه تا ۲۰۰ معامله هم انجام دهند با این اعتقاد که حرکت قیمتی کوچک را راحت تر از حرکات قیمتی بزرگ می توان دنبال کرد.

    هدف اصلی این استراتژی این است که در یک زمان کوتاه بتوان تعداد زیادی ابزار معاملاتی را در قیمت های Bid/Ask، خرید/فروش کرد و در قیمت های بالاتر/پایین تر آنها را فروش/خرید کرد و کسب سود کرد.

    Forex Scalping Strategy (Chart)

    عوامل خاصی وجود دارند که برای اسکالپ فارکس ضروری هستند که عبارتند از نقدینگی، نوسان، زمابندی نمودار و مدیریت خطر. نقدینگی بازار در نحوۀ اجرای اسکالپ توسط معامله گران مؤثر است. برخی از معامله گران ترجیح می دهند که در بازار نقدتر معامله کنند چراکه راحت تر می توانند با معاملاتی که حجم زیاد دارند به راحتی وارد بازار شوند و از آن خارج شوند در حالیکه سایر معامله گران ترجیح می دهند در بازار دارای نقدینگی کمتر که اسپردهایبیشتری دارد معامله کنند.

    از آنجائیکه این به نوسان و فراریت باز می گردد، اسکالپرها ابزارهای معاملاتی با ثبات را ترجیح می دهند تا نگران تغییرات قیمتی ناگهانی نباشند. اگر قیمت یک ابزار باثبات باشد در آن صورت اسکالپر می تواند حتی با ثبت دستور روی نرخ های Ask و Bid یکسان، با انجام صدها معامله، کسب سود کند. زمابندی نمودارها در استراتژی اسکالپ بسیار کوتاه هستند و معامله گران تلاش می کنند تا از چنین حرکت کوچکی در بازار کسب سود کنند که حتی مشاهدۀ آنها در نمودار یک دقیقه ای نیز دشوار است.

    اسکالپرها همزمان با صدها سود کوچک در طی روز، صدها زیان کوچک را نیز تجربه خواهند کرد. در نتیجه باید یک مدیریت خطر سخت اتخاذ کنند تا از زیان های ناخواسته دوری کنند.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس