Select Page

استراتژی های فارکس بر مبنای سبک معامله

استراتژی های معاملاتی فارکس توسط سبک های معاملاتی متداولی توسعه پیدا می کنند که عبارتند از: معاملۀ روزانه، معاملۀ انتقالی (carry trade)، استراتژی خرید و حفظ، معاملۀ تأمینی (هِج)، معاملۀ سبد، معاملۀ اسپرد، معاملۀ آزاد (سوئینگ)، معاملۀ دستور و معاملۀ الگوریتمی.

Using and developing trading strategies استفاده و توسعۀ استراتژی های معاملاتی اغلب به درک توانایی ها و ضعف های تان بستگی دارد. برای اینکه تبدیل به یک معامله گر موفق شوید در ابتدا باید بهترین روش معاملاتی که مناسب شخصیت خودتان می باشد را پیدا کنید. هرگز یک روش ثابت صحیح برای معامله وجود ندارد. روش صحیح برای سایرین الزاماً برای شما مناسب نیست. در ادامه می توانید دربارۀ هر کدام از روش های معامله مطالعه کرده و روش مختص به خودتان را تعیین کنید.

استراتژی معاملۀ انتقالی

معاملۀ انتقالی این فرصت را فراهم می کند که بتوان از بازار باثبات و بدون نوسان کسب سود کرد، چراکه در این استراتژی، تفاوت بین نرخ های بهرۀ ارزها اهمیت دارد. هر چه این تفاوت بالاتر باشد، سود بیشتر خواهد بود. شما در هنگام تصمیم گیری در مورد ارزی که می خواهید با استفاده از این 

استراتژی معاملۀ روزانه فارکس

استراتژی های معاملۀ روزانه عبارتند از اسکالپ، محوسازی، محورهای روزانه و معاملۀ نیروی حرکت. اگر بخواهید معاملۀ روزانه انجام دهید در آن صورت نمی تواند چندین معامله طی یک روز انجام دهید و باید همۀ معاملات بازار را پیش از بسته شدن بازار ببندید.

استراتژی معاملۀ سبد

معاملۀ سبد مبتنی است بر ترکیب دارائی های مختلف متعلق به بازارهای مالی متفاوت (فارکس، سهام، آتی و غیره).

استراتژی تأمین فارکس

تأمین عموماً به عنوان استراتژی ای قلمداد می شود که از سرمایه گذاران در برابر رخ دادهایی که می توانند منجر به زیان شوند محافظت می کند.

استراتژی معاملۀ اسپرد/جفت

معاملۀ اسپرد می تواند دو نوع باشد: اسپرد داخل بازار و اسپرد داخل کالا. معامله گران در اسپرد داخل بازار می توانند در اشکال مختلف (بطور مثال بازارهای آتی یا نقد) و در بورس های مختلف روی دارائی های یکسان معاملات خرید و فروش باز کنند در حالیکه در اسپرد داخل کالا معامله گران روی دارائی های مختلف که با یکدیگر ارتباط دار

استراتژی خرید و حفظ

معامله گری که از استراتژی سرمایه گذاری خرید و حفظ استفاده می کند علاقه ای به نوسانات کوتاه مدت قیمتی و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکی ندارد. معامله گران سهام اغلب از این روش استفاده می کنند هرچند برخی از معامله گران فارکس نیز به عنوان یک روش خاص سرمایه گذاری منفعل از 

استراتژی معاملۀ روند

معاملۀ نوسان، استراتژی ای است که در آن معامله گران دارائی را از یک تا چند روز نگه می دارند و منتظر می مانند تا از “نوسانات” یا تغییرات قیمت کسب سود کنند.

چارت معامله

مجله

بازار

بروکر

تقویم

ابزار فارکس